Valitse sivu
Etusivu | Kääntäjämestarin kirja | LUKU 4 – MARKKINOINTI JA ASIAKASHANKINTA

LUKU 4 – MARKKINOINTI JA ASIAKASHANKINTA

JOHDANTO

Tässä luvussa pohditaan kielipalvelujen markkinointia ja asiakashankintaa kielipalvelualalla. Markkinoinnin perusperiaatteet ovat kaikilla aloilla samat. Siksi emme käsittele markkinoinnin perusteita tässä, vaan kannattaa esimerkiksi tutustua Philip Kotlerin teoksiin sekä markkinoinnin 4P– ja 7P-malleihin.

Perusasioiden sijasta hyppäämme tässä suoraan kielipalvelujen markkinoinnin käytäntöihin ja vinkkeihin. Näistä ohjeista jokainen voi valita omaan toimintaansa sopivat ja siinä toimivat keinot.

Neljännen luvun sisältö:

Perusasiat kuntoon
Markkinointi
Asiakashankinta